経営学部経営学科の高橋ゼミが、全国ゼミ対抗商品企画コンテスト2023で最終プラン・テーマ1位を獲得しました。
2023/12/11
English below.
12月9日(土)に近畿大学で、全国ゼミ対抗商品企画コンテスト「Student Innovation College2023」(Sカレ)の最終プランを競い合うプレゼン大会「冬カン」が開催されました。サッポロビール株式会社より提示された「Z世代が共感!ストーリービール」というテーマに対し、本学の経営学部経営学科の高橋千枝子ゼミ3年生12人による「BEER MEチーム」がプレゼンを行い、全国18ゼミ中1位を獲得しました。タイトルは「レトロをテーマとしたストーリービール:メロンビア(ビール×メロン)」。Z世代に人気のレトロブームと、フルーティーで飲みやすいクラフトビールのメロンビールをマッチさせて、メロンソーダのようなビールの商品企画をプレゼンしました。
Sカレは、全国32大学38ゼミ552名の3年生が9テーマの商品企画に取り組み、優勝チームは商品化権を得られます。BEER MEチームは10月14日(土)にオンライン開催された中間プレゼンの「秋カン」でもコンセプト1位を獲得。今回の冬カンでも引き続き1位獲得となりました。今回のプレゼン商品「メロンビア」は、来年初夏の発売を目指して商品化やプロモーションに取り組む予定です。
The Takahashi Seminar of the Department of Business Administration won first prize for the final plan and theme in the National Seminar Product Planning Contest 2023.
On Saturday 9th of December, the presentation competition "Winter Can" was held at Kinki University to compete for the final plan of the Student Innovation College 2023 (S-College), a nationwide inter-seminar product planning competition. The theme was "Generation Z! Story Beer" presented by Sapporo Breweries Ltd. The presentation was given by the BEER ME Team, a team of 12 third-year students from the Chieko Takahashi Seminar in the Department of Business Administration at the university's School of Business Administration, and they won first place out of 18 seminars from across the country. Titled 'Retro-themed story beer: Melon-beer (melon x beer)', the team presented a product proposal for a beer resembling melon soda, matching the retro fad popular among Generation Z with the fruity, easy-drinking craft beer like Melon-beer.
In the S-College, 552 third-year students from 38 seminars at 32 universities across the country worked on product plans for nine themes, with the winning team receiving commercialization rights. The BEER ME team also won first place for its concept at the Autumn Can, an interim presentation held online on Saturday 14th of October. The team continued to win first place at the Winter Can. The presented product Melon - Beer will be commercialized and promoted with the aim of launching it in early summer next year.