経営学科高橋ゼミ3年生3チームが全国ゼミ対抗商品企画コンテスト「Sカレ」でコンセプト・テーマ1位を獲得しました。
2024/10/21
English below.
全国ゼミ対抗商品企画コンテスト「Sカレ(https://s-colle.ws.hosei.ac.jp/)」の秋カン(中間プレゼン)で、経営学科高橋ゼミ3年生の3チームがコンセプト1位を獲得しました。
Sカレ(Student Innovation College)は、実際に商品化を目指す全国ゼミ対抗の商品企画プロジェクトで、2024年度は全国30大学37ゼミの3年生計506人による159チームが、ゼミ対抗で企業が提示する12の商品企画テーマに取り組んでいます。高橋ゼミからは15人(5チーム)が参加しています。
10月5日(土)に全チームがコンセプト発表する秋カンが遠隔で開催され、高橋ゼミからは5チームのうち、以下の3チームがコンセプト1位を獲得しました。同じゼミで3チームが同時にコンセプト1位を獲得するのは非常に珍しく、快挙です。
■チーム「BELLE CARTON」
テーマ:段ボールクリアシート「共感される商品開発」(株式会社美販)
提案内容:メッセージカードが挟めるおにぎらずケース
■チーム「heartぴーす」
テーマ:誰かが幸せになる紙文具(大阪書籍印刷株式会社)
提案内容:puzzle letter
■チーム「Lovinny」
テーマ:スキップバニーの再興(株式会社サンワード)
提案内容:親子で作れるバスボムキット
3チームは、12月の冬カン(最終プレゼン)で最終プランを競い合い、優勝チームが商品化権利を得ることができます。
Three teams of third-year students in the Takahashi Seminar of the Department of Business Administration won first place in the fall competition (interim presentation) of the nationwide inter-seminar product planning contest “S-College (https://s-colle.ws.hosei.ac.jp/)”.
The S-College (Student Innovation College) is a nationwide inter-seminar product planning project that aims to actually commercialize products across the country. 159 teams of 506 third-year students from 37 seminars at 30 universities across the country are working on 12 product planning themes presented by companies on an inter-seminar basis in fiscal 2024.
On Saturday, October 5, a meeting was held remotely for all teams to present their concepts, and the following three teams from the Takahashi Seminar won first place for their concepts out of the five teams. It is extremely rare for three teams from the same seminar to win the first prize for their concepts at the same time, and it is a great milestone.