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<日本語/English>「第3回 ビスケットアカデミー賞」のイベントが公江記念館で行われ、約250人の学生や教職員でにぎわいました。

2023/03/03

English below. 

 

「ビスケットの日」の2月28日、お菓子情報メディア「お菓子と、わたし」が主催する「第3回 ビスケットアカデミー賞」のイベントが公江記念館で行われ、約250人の学生や教職員でにぎわいました。
「ビスケットアカデミー賞」は、ビスケット業界の発展をめざし、様々なメーカー参加して人気投票を行うものです。

「Webでの発信だけでは限られた層にしか情報が届かない。より若い世代に企画を知ってもらいたい」という企業ニーズにこたえて、経営学部の学生有志でつくる「シェアスタ」が、「お菓子と、わたし」を運営する(株)山星屋とコラボして実施しました。27種類のビスケットが試食可能で、食べた人はその場で気に入りのビスケットに投票していました。この日最も支持を集めたビスケットは、モントワールの「ラ・メール・プラール スタンダードパック パレショコラ」でした。このイベントはWebで3月20日まで続きます。シェアスタのメンバーは自分の推しのビスケットをInstagramで応援投稿し、継続的にイベントの盛り上げに貢献します。

 

シェアスタのメンバーは「今回のイベントは、当日のレイアウトから購入物品、SNS投稿や商品ポップ作成等、隅々まで学生それぞれの力が合わさり実現した対面イベントになりました。当日は沢山の人の笑顔を見ることができ、団体として初めての企業コラボイベントは大成功だったと思います」 「こんなにたくさんの種類のビスケットがあるんだということを実際に並べてみて、改めて知ることができましたし、自分たち自身もビスケットが好きになりました」と話しています。

 

The 3rd Annual Biscuit Academy Awards event was held at the Koe Memorial Hall and a total of 250 students, faculty, and staff attended.

 

On February 28, "Biscuit Day," the 3rd Biscuit Academy Awards, sponsored by the confectionery information media "Confectionery and I," was held at the Koe Memorial Hall and was crowded with about 250 students and faculty members. The "Biscuit Academy Award" is an event in which various biscuit manufacturers participate and vote for their favorites, for the purpose of promoting the development of the biscuit industry.

 

In response to the company's need to reach a broader audience, information on the web alone is not enough to reach a certain segment of the population. In response to the company's need to make the project known to the younger generation, "Share-Sta," a group of student volunteers from the School of Business Administration, collaborated with Yamahoshi-ya, which operates the "Confectionery and Me" website. 27 types of biscuits were available for tasting, and those who tasted them voted for their favorite on the spot.

 

The members of Share-sta said, "This event was made possible by the combined efforts of each student involved, from the layout of the day, to the items purchased, to the social networking posts, to the creation of product pop-ups. We were able to see many happy faces on the day of the event, and I think our first corporate collaboration event as an organization was a great success. We also learned a lot about the many different kinds of biscuits and fell in love with biscuits ourselves.”

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