NEWS

エム・シーシー食品と社会情報学部がキッチンカーを出店しています。

2023/10/25

English below. 

 

社会情報学部の赤岡ゼミと平井ゼミが、「エム・シーシー食品(MCC)」と共同で運営するキッチンカーが10月24日から3日間、中央キャンパスもみの木広場前で出店しています。5月に試行運営を中央キャンパスで行った際は、看板商品の「カレー」と「スープ」でしたが、今回は両ゼミの3年生が中心となってInstagramでアンケートを実施し、Z世代の食べたいメニューや要望を集約。レトルト商品のバターライスやハンバーグなどをアレンジした「ロコモコ丼」を中心に販売しています。26日まで。

 

MCCは神戸に拠点を置く食品メーカーです。両ゼミとの共同研究は、企業や商品の認知度アップをテーマに2021年度から続いています。2022年度から「Z世代と企業の推し」をテーマにZ世代たちに企業と商品を知ってもらう仕組みやSNSの活用方法などを学生たちが提案。前回の出店時、初日に人が集まらなかった反省から、事前に学内にポスターを貼ったり、大学公式アプリで呼びかけるなどした結果、初日から行列ができる大盛況となりました。

 

学生たちは注文を聞いて番号札を渡すほか、呼び込みや会計を担当しました。今回、初めて物販に取り組み、レトルトのスープやカレーを店頭に並べました。平井ゼミの3年、大森茉央さんは「持ち帰って家族の人にもおいしさを広めてほしい」と話しています。

 

M.C.C. Foods and the Faculty of Social Informatics are running a food truck.

 

A food truck operated by the Faculty of Social Informatics' Akaoka and Hirai seminars in collaboration with MCC Foods (MCC) opened a stall in front of the Fir Tree Plaza on the Central Campus for three days from October 24th. Third-year students from both seminars took the lead in conducting an Instagram survey to gather information on what the Generation Z's wanted to eat. The "Loco Moco Bowl," an arrangement of prototype products such as butter rice and hamburger steak, is the main item on sale until the 26th.
 
MCC is a food manufacturer based in Kobe. The joint research with both seminars has continued since FY2021 with the theme of increasing awareness of the company and its products, and since FY2022, students have proposed a system to help Generation Z gain knowledge of the company and its products and how to utilize social media under the theme of "Promotion of Generation Z and the Company". After reflecting on the lack of attendance on the first day of the previous event, posters were put up on campus in advance and a call was made via the university's official app, resulting in a huge turnout from the first day.

Students were in charge of taking orders, handing out number slips, calling out for customers, and paying the bill. This was the first time for the students to sell products, and they displayed ready-made soups and curries at the store. Mahiro Omori, a third-year student in Hirai Seminar, said, "I hope people will take them home and spread the deliciousness to their families."

MUKOJO SNS

  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のFacebook
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のtwitter
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のLINE
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のinstagram
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のyoutube
CLOSE