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食創造科学科の3年生2人が飲食店の経営に挑戦しました。

2024/10/11

English below. 

 

食創造科学科3年の福森のどかさん、同 藤尾花音さんが9月15、16日の2日間、他大学の学生5人と協力して、大阪市内の実店舗を借り上げてポップアップカフェ「Café Lapin」を営業しました。学生たちは事前にメニュー開発を行い、食物栄養科学館の食考房で数回に渡り、パフェなどの出品メニューの試作を繰り返して本番に臨みました。当日は学生だけで調理から盛り付け、接客まで実施。飲食店開業を実体験するチャレンジングな試みでしたが、2日間で延べ85人の来店があり、来店者からポジティブなフィードバックも多く得られました。

 

食創造科学科では食品企業や飲食店など食に関わるビジネスについて、メニューの企画・開発や経営のノウハウ、マーケティング手法などを幅広く、実践的に学んでいます。指導した鈴木靖志教授は、「高校生の頃からの夢であったカフェ経営を、学科での学びを生かして大学生のうちに、学生達だけで主体的に叶えた行動力は見事の一言に尽きます。チャレンジの中からしか得られない食経営の実体験、チーム一丸となってやり遂げた達成感、実際のお客様の反応からの学びは全て今後の更なる成長の原動力になるでしょう」と話しています。

 

Nodoka Fukumori and Kanon Fujio, third-year students in the Department of Innovative Food Sciences, collaborated with five students from other universities to open a pop-up cafe “Café Lapin” for two days on September 15 and 16, renting an actual store in Osaka City. The students developed the menu in advance and repeatedly made prototypes of parfaits and other items on the menu at the Food and Nutrition Science Museum's food lab before the actual event. On the day of the event, the students alone carried out everything from cooking and serving to customer service. Although it was a challenging experiment to open a restaurant, a total of 85 people visited the restaurant over the two days, and the students received a lot of positive feedback from the customers.

 In the Department of Innovative Food Sciences, students learn about food-related businesses such as food companies and restaurants, including menu planning and development, management know-how, and marketing techniques in a wide-ranging and practical manner. Professor Yasushi Suzuki, who supervised the students, commented, “The students' ability to independently pursue their dream of running a café, which they had dreamed of doing since high school, while still at school, is nothing short of impressive. The real-life experience of food management that can only be gained from taking on challenges, the sense of accomplishment from working together as a team, and the learning from the reactions of actual customers will all serve as a driving force for further growth in the future.”

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