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<日本語/English>経営学部の学生がテイクアウト専門店の「ここでしか買えない商品」を開発中!

2021/11/26

A take-out only product under development by students from the Faculty of Business Administration.

 

English below. 

 

経営学部の学生10人(2年生 7人、1年生 3人)が実践学習として、テイクアウト専門店「音羽DELI」の販売促進につながる「ここでしか買えない商品」の開発に取り組んでいます。「音羽DELI」は、音羽グループの新業態として2020年7月にオープン。当初は音羽鮨ブランドの知名度により来客数も多かったのですが、「音羽DELI」単体の販売では苦戦しており今回の取り組みにつながりました。

 

プロジェクトのキックオフミーティングが10月1日、公江記念館で行われ、音羽鮨社長が今回の取り組みについて経緯と目的をプレゼンテーションしました。プロジェクト内容と研究のねらいを共有した後、「音羽DELI」に移動し、店舗見学と意見交換を行いました。プロジェクトでは、近隣にある競合店のお惣菜やお弁当の市場調査を行った上で、「わざわざ買いに来てくれる」「ここでしか買えない商品」を提案、西宮・苦楽園地域在住の方に支持される商品を開発し、販売のPRまでを検討します。

 

学生は各人がトレンド研究、中食に関する店舗見学、メニュー案の作成を継続し、毎週金曜に定例ミーティングをリモート開催し、リサーチの講習、アンケート調査票作成、実査の説明、各人の進捗状況の確認、メニュー案に関する意見交換などを行ってきました。10月29日、31日、11月5日に音羽DELI店頭および最寄り駅である苦楽園口駅前でアンケート調査を実施し、その結果を各人のメニュー案の参考材料とし、12月3には提案発表会を行います。

 

発表会を前に学生たちは「自分が考えたメニューが音羽デリの皆さんに伝わるようにどうするか迷いながらもしっかりやりたいと思います」「1年生なのですが、企業の人達の前でプレゼンすると思うととても緊張しています」「実践学習のプレゼンは初めてなので、しっかり準備したいと思います」「これは採用されたら企業活動の一環になるので、とてもどきどきしていますが、やりがいがあります」「メニューを考える前にみんなで実施したアンケート調査を使って考えることができてうれしいです」と、意気込みを話しています。

 

提案発表会では、参加学生全員が各自の新メニューと販売促進方法についてプレゼンを実施し、その中から実際に2022年4月より音羽DELIで販売される新メニューが選ばれます。また、1月17日には、新メニューの試作発表会が行われる予定です。

 

As a PBL (Project Based Learning) assignment, a total of 10 students from second and third year in the course are working on developing a product that can only be bought at a designated spot. The project will see to cooperate in order to lead to sales promotion for a shop that specializes in take-outs called Otowa Deli. The shop is a new set-up by the Otowa group that began in July of 2020. The Otowa group is known for its sushi and the name is widely recognized. Yet, the Deli proved to not be as successful, thus reaching out for cooperation as a PBL.

 

At Koe Memorial Building on October 1st, a presentation was delivered by the representatives from Otawa Group, where they spoke of their background and the purpose of this initiative. Once the project content and the goals were shared they then moved on to Otowa Deli and was given a tour around the store and exchanged opinions. After conducting market research on prepared meals and bento boxes from nearby competitors, a proposal was made to develop products that can give back to the community. Concepts such as “things you can only buy at the store” and “products worth going out of your way to buy” were considered and will be noted for the PR of the sales.

 

Some of the comments from the students prior to their presentations;

 “After a lot of consideration about what to do, I really want to convey my ideas and feelings to everyone at Otowa Deli, so I hope it shines through.”

“Since I’m still in my first year of university, I’m nervous to do a presentation in front of a group of people from a corporation.”

“I’m going to go in as prepared as I can be as this will be my first ever presentation of PBL.”

 

“This is all very nerve-wracking but definitely rewarding. It’s amazing to imagine what will become of our work if our pitch goes through.”

 

“Taking questionnaires seemed effective and I’m glad we were able to use the data we got from it to think about what goes in on the menu.”

 

At the proposal presentation, every student will give a presentation on their new menu suggestions and sales promotion methods. From there, a menu will be selected to be sold at Otowa Deli from April 2022.

 

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