NEWS

<日本語/English>情報メディア学科の学生が「鳥羽国際ホテル」の運営会社に旅行プランを提案しました。

2022/01/15

Plan proposal from the Department of Information Media students.

 

English below. 

 

昨年12月上旬、鳥羽国際ホテルで情報メディア学科2年生6人(岩本ひよりさん、岩崎楓実花さん、國仙紗也香さん、志方未来さん、花野早紀さん、濱崎夏帆さん)が、20代女性の集客向上を目的とする旅行プランとウェブデザイン提案を、同ホテルを運営する伊勢志摩リゾートマネジメント株式会社のマーケティングチームにむけて発表をしました。

岩本さんらは情報メディア学科のPBL科目、前期「情報メディア演習」の成果発表で優勝、現地でのミーティングの機会を獲得ました。コロナ禍の落ち着いた12月6日に、伊勢志摩リゾートマネジメント株式会社およびホテル業界のウェブコンサルティングを手掛ける株式会社キャブの協力のもとようやく実現しました。

 

提案名は『よくばりさんとまったりさんの女子旅プラン』とし、「鳥羽国際ホテル」「NEMU RESORT」の20代女性の集客向上をテーマに、ウェブサイトの現状把握、旅行に関する調査データやウェブデザインとSNSを分析。伊勢志摩での旅行プランや、ウェブサイトに組み込む仕掛けやランディングページのデザイン案を発表しました(指導:肥後有紀子准教授)。当日のプレゼンテーションの後「10代、20代前半の視点」を中心に、様々な意見が交わされました。詳細はコチラ

 

参加した学生は「短い授業期間のなかで、ターゲット層へのニーズを把握し、旅行のモデルプランとデザインの両方を企画することはとても難しいものでした。鳥羽国際ホテル様で行われたプレゼンテーションとミーティングでは、実際にマーケティングチームの皆様とご一緒に、課題に対してアイデアを出し合いました。難しい印象のマーケティングを身近に感じることができた良い機会でした」と話しています。

 

Early December last year saw a group of students taking on a PBL lead project that saw them making a proposal over a travel plan. The 6 second year students are Hiyori Iwamoto, Kaede Iwasaki, Sayaka Kokusen, Miku Shikata, Saki Hanano and Natsuho Hamasaki. The students made a strategy on web aimed at attracting female customers and held a meeting with a local marketing team.

 

The name of the proposal was something under the influence of self-indulgence and relaxing. They looked at analyzing travel survey data of women in their 20’s for Toba International Hotel and NEMU RESORT. Announcements of ideas on traveling around Ise Island, and how to design and incorporate that into their web page were presented. After the presentation, discussions were held focusing on the perspectives of teens and early 20’s.

 

One student stated “it was challenging to grasp the needs of the target audience and plan both the prototype and the layout of the trip in such a short length of period. Once the presentation was done at Toba International Hotel, we were given the opportunity to actually work with the marketing team to come up with ideas together. It was such a valuable experience for us to be involved in marketing strategies that can sometimes come across as tricky.”

MUKOJO SNS

  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のFacebook
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のtwitter
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のLINE
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のinstagram
  • 武庫川女子大学 武庫川女子大学短期大学部のyoutube
CLOSE