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<日本語/English>経営学部学生の企画が3月、春の神戸阪急を花で彩ります!

2022/02/04

A PBL event hosted by students of Department of Business Administration on appealing younger generation to purchase flowers.

 

English below. 

 

経営学科の2年生が実践学習として前期から「花離れが進む若者の間に花の文化を普及させる」を課題に、日比谷花壇と進めてきた企画案に神戸阪急が注目。3月に神戸阪急で開催される「春祭~ハルサイ」で、イベントを開催することになりました。

課題に取り組む中で、学生たちは花の生け方やロスフラワーについて学んだり体験したりして、「花の美術館」、「ロスフラワー」への啓発、「神戸産のお花のPR」など、若い目線での今までになかった新鮮なアイデアと、花を身近に感じてもらうアプローチの仕方を生み出しました。

 

学生のアイデアに興味を持ちイベントの参加を企画した神戸阪急と日比谷花壇の方々に向けて、1月28日に学生からの最終プレゼンテーションを行いました。2チームからの提案が阪急・日比谷花壇のプロの目で審議され、「お花の美術館」「フラワーガチャでのおみくじと花の景品」「花型のメッセージカードをツリーの台紙に貼ってもらうメッセージボード」「映えスポットと映え鏡の設置」などが採用されました。

ここから神戸阪急、日比谷花壇、武庫川女子大学経営学部生の三者が、若者への花普及活動を通じて兵庫の経済や県民の暮らしを豊かにしていこうという同じ思いを抱いて、イベントの成功を目指します。「春祭」では学生たちが春らしい装いでイベントに参加し、お花を身近に感じてもらうPRをする予定です。

 

神戸阪急や日比谷花壇の方々からは「自分たちでは思いつかない新鮮なアプローチを提案してもらい、形にできるのが楽しみ」と期待が寄せられました。

学生たちは「日比谷花壇と神戸阪急の方々にお任せするのではなく、自分たちでできることは積極的に意見を出して、若者に花の魅力を伝えるイベントにしたい。メンバー全員が一丸となって取り組みます」「私たちの企画が神戸阪急でポップアップとして実現するのが本当に嬉しく楽しみです。多くの方にご来店頂けるよう、企業の皆さんと一緒に頑張ります!」と気持ちを新たにしています。

 

【イベント開催予定】

イベント名:神戸阪急 春祭2022 / 春を遊ぼう~サクラ爛漫~ 「春祭~ハルサイ」

期  間 : 2022年3月16日(水)~29日(火) 

場  所 : 神戸阪急 

    *「武庫女 経営学部×日比谷花壇」のポップアップストアは1階化粧品売り場に出店

 

A number of students in the second grade from the Department of Business Administration gathered ideas as to how to promote to younger generations in purchasing flowers in a project based learning practice. They have been working with Hibiyakadan, the florist production and they were selected to take part in an event at a pop-up store in Kobe Hankyu come March.

 

Whilst working on the project, the students learned and experienced how to arrange flowers and even learned about those that are left unpurchased. The students were able to develop ideas based on those from their own perspectives, keeping in mind the concept on how flowers can be easily accessible.

 

The final presentation from the students was given to the people of Kobe Hankyu and Hibiyakadan on January 28th. They had been interested in the ideas proposed by the students and planned on getting involved. Proposals from the two teams were deliberated by the professionals of Kobe Hankyu and Hibiyakadan.

 

Through this PBL experience, the goal is for the success of the event with the same desire to enrich the economy of Hyogo through promotion of flowers to enhance their livelihood. At the pop-up store, the students seek to provide a vibe of seasonal spring feeling as well as PR the beauty of flowers in general.

 

 

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