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<日本語/English> 経営学部の実践学習で音羽DELIと共同開発した商品の試食会が行われました。

2023/01/20

A tasting of products jointly developed with Otowa DELI was held as part of the Project Based Leaning program of the School of Business Administration.

 

English below. 

 

経営学部の学生が音羽DELIとコラボして、新商品開発を通してブランドのファンを増やすプロジェクトに取り組んでいます。学生たちの提案を元に、試作品の試食会が1月20日に公江記念館で行われました。

 

今回の取り組みは実践学習の一環で、2022年度に共同開発したコラボメニューの第二弾。前回は「ここでしか買えない商品」というコンセプトで、ブランド認知を目的に市場調査やデータ収集から商品を開発しました。今回は、ブランドを認知してくれたお客さまがリピーターとなり、固定客(=ファン)となってもらうための販促策も含めた提案を、12人の学生が3グループに分かれて考え、11月にプレゼンテーションを行いました。

 

商品開発では、爪楊枝でさして食べるピンチョススタイルのお寿司や生春巻きを使ったお寿司などを提案。販促策では、SNSやポイントを活用したものから、昔ながらのお寿司屋さんが行っているような寿司桶をリユースするSDGsの観点を含めた提案を行いました。

それらの提案内容を含め、音羽DELIが試作品を制作。「健康ヘルシー」「お花見」「母の日」3つのテーマで9種類の試作品の試食が行われました。試食をした学生からは「ちらし寿司の御飯の量を増やしてほしい」「異なる味のタレを付けて味の変化を楽しめたら、もっと良くなると思う」「容器の色を黒にしてほしい」などの意見が出ていました。

 

当日立ち会った音羽DELIの新井啓太さんは「メーカーとして思いつかなかった、素材や様式の提案を形にするのは大変でしたが、新鮮で興味深かったです。学生とは思えない細やかな着眼点からの販促提案にも驚きました」と評価しました。

参加した学生からは「自らの提案が実際の形となって見られたことは、うれしかったです」「お寿司が多くお魚料理が美味しいイメージはありましたが、鶏の唐揚げも優しい味で美味しかったことが意外で、印象的でした」と話しました。

 

今回の商品はお花見シーズンに合わせて3月末頃、苦楽園のテイクアウト専門店「音羽 DELI」での発売を予定しています。

 

Students from the School of Business Administration are collaborating with Otowa DELI on a project to increase the brand's fan base through the development of new products. Based on the students' suggestions, a tasting of prototypes was held on January 20 at the Koe Memorial Hall.

 

This initiative is part of the Project Based Learning and is the second in a series of collaborative menus that were jointly developed in FY2022. Last time, based on the concept of "products that can only be purchased here," products were developed from market research and data collection for the purpose of brand recognition. This time, 12 students were divided into three groups to come up with a proposal, including sales promotion measures, to encourage customers who recognized the brand to become repeat customers and fixed customers (= fans), and made a presentation in November.

 

For product development, pintos-style sushi was proposed, which is eaten with toothpicks, and sushi made with fresh spring rolls. For sales promotions, they proposed a range of measures, from utilizing social media and points to reusing sushi tubs like traditional sushi restaurants do, with SDGs perspectives.

 

Mr. Keita Arai of Otowa DELI, who was present at the event, commented, "It was difficult to formulate proposals for materials and styles that we had not thought of as a manufacturer, so it was refreshing and interesting. I was also surprised at the sales promotion proposals from a detailed viewpoint that I would not have expected from a student.

 

Students who participated in the event said, "I was happy to see my own proposals take actual shape," and "I had an image of delicious fish dishes with lots of sushi, but I was surprised and impressed that the fried chicken was also tasty with a full of flavor.

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