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<日本語/English>経営学部の実践学習の一環としてフェムテック商品の企画に取り組み、開発したガードルの先行販売を16日から開始しました。

2023/02/17

English below. 

 

 経営学部2・3年生10人が実践学習の一環として、兵庫県西脇市のインナー製造販売の株式会社ユタックスとフェムテック商品の企画に取り組み、自分たちが考える“理想の”ガードルを開発しました。商品名は、「100%シームレス!"らくちん×美尻"を叶える理想のガードル『Re:sou』(りそう)」。Z世代の女性が身に付けても良いと思えるガードルの開発を目指し、実践学習で学生目線の企画提案を行いました。それらを踏まえて、縫い目がないシームレス製法で洗濯表示をプリントにしたりと肌触りや快適なはき心地を求めた商品を開発しました。

今回、2月16日から開始した応援販売サイト「Makuake」(マクアケ)では目標金額10万円を、1日で達成。17日時点で支援総額が22万円までとなっています。

18日から、西宮市のららぽーと甲子園で行われる「武庫女スマイルフェス」でも商品を展示します。

 

応援販売サイト「Makuake」内『Re:sou』のページは、こちら

 

フェムテック とは…

Female(女性)とTechnology(テクノロジー)をかけあわせた造語。女性が抱える健康の課題(生理痛、妊娠、更年期や女性特有の病気など)をテクノロジーで解決できる商品(製品)やサービスのことを指しています。ファムテック市場は2025年までに5兆円規模の市場になると予測されています。

 

As part of PBL at the School of Business Administration, we worked on the planning of FemTec products and began pre-sales of the girdles on the 16th.

 

As part of their Project Based Learning, 10 second and third year students from the School of Business Administration worked with Utax Corporation, a manufacturer and distributor of innerwear in Nishiwaki City, Hyogo Prefecture, to develop what they consider to be an "ideal" girdle. The name of the product is "100% seamless! Re:sou, an ideal girdle that achieves comfort and beautiful hips."

 

The target amount of 100,000 yen was reached in one day on the support sales site "Makuake," which was launched on February 16, and as of February 17, the total support amount had reached 220,000 yen.

 

What is FemTech?

 

FemTech is a term coined by combining the words "Female" and "Technology". FemTech refers to products and services that use technology to solve women's health issues (menstrual pain, pregnancy, menopause, women-specific diseases, etc.). The FemTech market is expected to grow to 5 trillion yen by 2025.

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