経営学部と株式会社ベルンとの産学連携スイーツ第一弾『ひとくち苺のチーズケーキ』が限定販売へ。
2024/03/11
English below.
経営学部の授業「マーケティングリサーチ」(高橋千枝子教授)で、学生たちが西宮市のパティスリー・ベルン(株式会社ベルン)の協力を得て、Z世代をターゲットとしたスイーツを企画。学生たちのアイデアを株式会社ベルンがアレンジし、商品化が実現しました。第一弾として『ひとくち苺のチーズケーキ』(250円)が3月10日より、ベルン直営店で限定販売されます。
マーケティングリサーチの授業を履修した学生たちが、ベルンから「Z世代女子をターゲットとし、大学で気軽に食べるお菓子とバースデーケーキ」という商品テーマを与えられ、グループに分かれて商品企画を考えました。学生たちは同級生や友だちにネットアンケートやグループインタビューを実施して「Z世代女子に好まれるスイーツ」の案を練り上げ、2度の報告会でベルンの倉本洋一社長にグループごとにプレゼンテーションしました。
『ひとくち苺のチーズケーキ』は、学生5人のグループが提案した「いちこジャム入りスティック型ホワイトガトーショコラ」をもとに、西宮ベルンで試作して、チーズケーキにアレンジしたものです。
A product by the School of Business Administration's industry-academia collaboration with Berne Corporation, 'A Bite of Strawberry Cheesecake', goes on sale.
In a class in the Department of Business Administration, Marketing Research (Prof Chieko Takahashi), students planned a series of sweets targeting Generation Z with the cooperation of Patisserie Berne (Berne Co., Ltd.) in Nishinomiya City. The students' ideas were arranged by Berne and commercialized. The product, a 'Bite of Strawberry Cheesecake' (250 yen), will be sold exclusively at Bern directly-operated shops from 10th of March.
Students taking a marketing research course were given a product theme by Berne - "sweets and birthday cakes targeted at Generation Z girls that can be eaten easily at university" - and worked in groups to come up with a product plan. The students conducted online questionnaires and group interviews with their classmates and friends to formulate a proposal for a product that would be a hit for Generation Z girls, which they presented to Bern's president Yoichi Kuramoto at two presentation meetings.
The 'Bite of Strawberry Cheesecake' was based on the 'Stick-shaped White Gateau Chocolat with Strawberry Jam' proposed by a group of five students, and was made into a prototype at Nishinomiya Bern, which was then adapted into a cheesecake.