経営学部と株式会社ベルンとの産学連携スイーツ第二弾『フラワーデコレーション(さくら)』がお花見シーズンの土日に限定販売中です。
2024/04/05
English below.
経営学部の授業「マーケティングリサーチ」(高橋千枝子教授)で、学生たちがZ世代をターゲットに企画し、パティスリー・ベルン(株式会社ベルン)が商品化したスイーツの第二弾として、Z世代向けバースデーケーキ『フラワーデコレーション(さくら)』がベルン直営店で土日のみ限定販売中です。
第一弾の『ひとくち苺のチーズケーキ』は3月に販売し、好評を得ました。
マーケティングリサーチの授業を履修した学生たちが、ベルンから提示された商品テーマ「Z世代向けバースデーケーキ」に沿って商品案を考えました。『フラワーデコレーション(さくら)』は、学生6人グループが提案した「ふわふわお花畑ケーキ」をもとに、西宮ベルンがアレンジ。学生の提案では花形金型を使用してケーキを花形にする想定でしたが、ケーキを花形にするのは難しいため、チョコレートなどをあしらってお花に見立てた商品となりました。ケーキの中には生クリーム、スポンジ、いちごが敷き詰められ、満開の桜を感じさせる華やかで可愛らしい仕上がりです。花びらに見立てたチョコレートがあることで切り分けやすくなっています。
2900円。ベルン直営店で土日のみの限定販売です(さくらの咲いている期間のみ)。
The second batch of sweets planned by students in the Marketing Research class at the School of Business Administration (Prof Chieko Takahashi) and commercialized by Patisserie Berne (Berne Co., Ltd.) targets Generation Z. The birthday cake for Generation Z, Flower Decoration (Sakura), is now on sale at Berne's directly managed shops on Saturdays and Sundays only. It is now on sale exclusively on Saturdays and Sundays at Bern directly-operated shops.
The first batch, 'A Bite of Strawberry Cheesecake', was sold in March and was well received.
Students in the marketing research class came up with the product idea in line with the product theme 'Birthday cake for Generation Z' presented by Berne. The 'Flower Decoration (Sakura)' was arranged by Nishinomiya Berne based on the 'Fluffy Flower Garden Cake' proposed by a group of six students. The students' proposal envisaged using flower-shaped molds to make the cake into a flower shape, but as it is difficult to make a cake into a flower shape, the cake was decorated with chocolate and other ingredients to make it look like a flower. The cake is filled with cream, sponge and strawberries, giving it a festive and charming finish, reminiscent of cherry blossoms in full bloom. Chocolate resembling petals makes it easy to cut into pieces.